Financiële Kadernota

29/01/2022 - 20:16

Tijdens de behandeling van de Kadernota heeft Erik van Pienbroek van de ChristenUnie/SGP drie moties ingediend om als kaders voor de begroting mee te nemen. De eerste motie richtte zich op het verhogen van het onderhoudsniveau van de buitenruimte. Omdat de ChristenUnie/SGP ziet dat in verschillende wijken ook verschillende punten zijn waar het achterstallig onderhoud met name naar voren komt werd ingezet op een wijkgerichte aanpak. Deze motie is ingediend samen met ONS.Vlaardingen en de PvdA en met 22 stemmen voor en 13 tegen aangenomen.

De tweede motie zette in op de doorbraakmethode. Het doel van dit concept is het verbeteren van de zorg die de gemeente levert. Door vroegtijdig in te grijpen en een persoonsgerichte aanpak is de gemeente niet alleen goedkoper uit op de lange termijn, maar kunnen mensen ook geholpen worden voordat problemen escaleren. Deze motie is samen met GroenLinks, het AOV, het CDA, de PvdA en ONS.Vlaardingen ingediend en unaniem aangenomen.

De derde motie droeg enkele opties aan om de begroting dit jaar sluitend te maken, om te voorkomen dat de financiële situatie van de gemeente onnodig verder verslechterd. Iets wat we op termijn zelf zullen moeten betalen. Helaas werd deze motie met 1 stem verschil afgewezen. De ChristenUnie/SGP zal zich blijven inzetten voor een financieel houdbaar gemeentebeleid.