Artikel 36 vragen

Vragen om Compensatie Hoekse Lijn

Zoals u allen wel weet is de Hoekse Lijn onaceptabel lang vertraagd. Daarom is er op initiatief van de Vlaardingse ChristenUnie-SGP gevraagd om actie voor meer en betere compensatie voor de reizigers op dit traject.

Voor meer informatie: Zie bijlage.

Vragen over de extra zondagsopening

Dinsdag 19 november heeft Erik van Pienbroek namens de ChristenUnie/SGP Vlaardingen vragen (zie bijlage) gesteld naar aanleiding van het besluit van het college om winkeliers toestemming te verlenen op zondag 23 en zondag 30 december van tien uur 's ochtends tot zes uur in de avond open te zijn.

Vragen over het verplaatsen van de bovenbouw van groepen van het 'Palet'

Naar aanleiding van een memo, waaruit bleek dat er noodlokalen zullen worden gebouwd met geraamde kosten van € 750.000, heeft steunraadslid Michiel Hoogenboom bijgevoegde vragen aan het college gesteld.

Vragen extra kosten Slag bij Vlaardingen

Na de goed verlopen activiteiten rond de Slag bij Vlaardingen bleken er helaas extra kosten en de mogelijkheid van nog meer kosten te zijn. Raadsleden Wouter de Reus van de ChristenUnie/SGP en Marco van Unen van Beter Voor Vlaardingen hebben hier vragen over gesteld. (Zie bijlage)

Artikel 36 vragen met betrekking tot scootmobiels en fietsen rond de Emmahof

Emmahof

Na de opening van de nieuwe Emmahof, aan de hoflaan, is gebleken dat er overlast ontstaat door fietsen, scooters en scootmobielen die op de stoep staan geparkeerd bij gebrek aan een stallingsmogelijkheid. Hierover heeft ons Raadslid Erik van Pienbroek afgelopen maandag vragen gesteld, zoals die in de bijlage hieronder staan.

Beantwoording vragen Openbare straatverlichting

Op 7 december stelde we vragen over defecte straatverlichting, inmiddels heeft het college hierop geantwoord.

Straatverlichting

Het is de tijd van het jaar dat de dagen korter worden en wij veel gebruik maken van verlichting. Ook wordt aan het begin van deze periode veel aandacht gevraagd voor het goed functioneren van bijvoorbeeld de fietsverlichting. Daarnaast heeft de gemeente de taak ervoor te zorgen dat de openbare verlichting in orde en deugdelijk is. Onlangs heeft de ChristenUnie/SGP-fractie van een aantal Vlaardingers opmerkingen en vragen gehad over de openbare verlichting in onze stad.

Beantwoording art36 vragen Evides

Recent werd Vlaardingen verrast door de problemen met de kwaliteit van het drinkwater, hierop stelde de ChristenUnie-SGP fractie vragen aan het college. Deze week volgde de beantwoording die u hier samen met de vragen kunt lezen.

Artikel 36 vragen omtrent voortbestaan turnvereniging Leonidas-Dovido

Op 26 oktober 2017 heeft Michiel Hoogenboom namens de CU/SGP vragen gesteld aan het college omtren het voortbestaan turnvereniging Leonidas-Dovido. Vandaag ontvingen wij de antwoorden, bijgevoegd kunt u deze vinden.

Antwoorden artikel 36 vragen respijthuis MVS

Op 28 mei hebben wij als fractie aan het college vragen gesteld over een respijthuis in Vlaardingen waar mantelzorgers op adem kunnen komen. Vandaag ontvingen wij de antwoorden, deze kunt u bijgevoegd vinden.